Sosirea iernii nu trebuie sa ne opreasca din a calatori cu autorulota. Acestea au sisteme proprii de incalzire, foarte eficiente. Ambientul placut din interiorul autorulotei este asigurat in principal de doua sisteme de incalzire.

 

Unul dintre acestea este cel pe gaz – Truma, foarte des intalnit in autorulote si rulote. Este cel mai frecvent folosit datorita costului de achizitie redus.

Un alt avantaj al acestui sistem este capacitatea de a face caldura rapid cat si faptul ca nu consuma curent, ceea ce este un plus daca iti doresti sa petreci mai mult timp in afara campingurilor, departe de sursele de alimentare cu energie electrica

Acest sistem prezinta insa si cateva dezavantaje. In primul rand este voluminos, acest sistem implicand cel putin o butelie de gaz. Pentru alimentarea buteliei in unele tari sunt necesare racorduri speciale. Principalul inconvenient insa este acela ca nu poate fi uilizat in timpul deplasarii.

 

Cel de-al doilea tip de incalzire este cel pe motorina cunoscut sub denumirea de Webasto, des intalnit la autorulote. Costul sau de utilizare este unul mediu, el functionand cu motorina direct din rezervorul masinii.

Acest tip de incalzire este mai eficient decat incalzirea pe gaz, este mult mai compact si usor, nu sunt necesare racorduri special si poate fi folosit in timpul mersului.

Acest sistem de incalzire este putin mai zgomotos si consuma curent din baterie. De aceea utilizarea lui nebransat la o sursa de curent este limitata de puterea bateriei. Durata de utilizare in regim „off-camping” poate fi insa marita prin inlocuirea baterei cu una mai eficienta, cu montarea unei baterii suplimentare sau cu utilizarea unui generator de curent.

 

Pentru cei mai frigurosi exista si variante ajutatoare precum radiatoare electrice simple sau ceramice.  Inconvenientul acestora este ca pot fi utilizate doar cand sunteti bransati la curent, si ca ocupa un volum considerabil din interiorul autorulotei.

Avand in vedere ca cele doua sisteme principale prezentate anterior sunt eficiente, radiatoarele sunt doar o varianta de rezerva.                                                                         

Indiferent de sistemul de incalzire preferat, recomandam utilizarea accesoriilor dedicate pentru reducerea pierderilor de caldura. Utilizarea unei cuverturi termice pe partea din fata a autorulotei va scadea semnificativ transferul de caldura din si in autorulota. Pe de alta parte va va proteja motorul, parbrizul si geamurile laterale de la inghet si nu va favoriza crearea condensului in cabina.

 

Ramane doar sa stabiliti o destinatie de calatorie!